Sekretarijat za društvene djelatnosti
Sekretarijat za društvene djelatnosti vrši poslove koje se odnose na:
-
- obezbjeđenje i stvaranje uslova za razvoj kulture i zaštitu kulturne baštine, umjetničko
stvaralaštvo, ostvarivanje svih vidova saradnje u oblasti kulture; zaštitu spomenika kulture,
vođenje registra, čuvanje, zaštitu i održavanje spomenika i spomen obilježja koji nemaju svojstvo
spomenika kulture; izrada programa podizanja spomen obilježja; stvara uslove za razvoj
bibliotečke djelatnosti;
- praćenje stanja u oblasti obrazovanja, staranje o dostavljanju podataka o djeci dorasloj za
upis u osnovnu školu, vrši upravne i druge poslove koje se odnose na usmjeravanje djece sa
posebnim obrazovnim potrebama u obrazovne programe u skladu sa zakonskim i podzakonskim
propisima, imenuje Komisiju za usmjeravanje djece sa posebnim obrazovnim potrebama;
učestvuje u podsticanju i vrijednovanju daljeg školovanja talentovane i nadarene djece;
- praćenje stanja u oblasti javnog informisanja u Opštini;
- stvaranje uslova za razvoj i unapređenje sporta djece, omladine i građana, obezbjeđuje
uslove za trening i takmičenje sportista, podstiče sportske aktivnosti lica sa invaliditetom i postiče
vaspitno- obrazovni i stručni rad u sportu;
- razvoj i unapređenje sporta i fizičke kulture; učestvovanje u organizovanju sp ortskih
manifestacija od opštinskog, međurepubličkog i međunarodnog značaja; priprema programe rada,
izvještaje kao i prijedloge finansiranja aktivnosti u ovoj oblasti od interesa za opštinu; predlaže
dodjeljivanje nagrada i priznanja iz ove oblasti; učest vuje u obezbjeđivanju uslova za sportsko-rekreativne aktivnosti djece, omladine i odraslih, kao i druge aktivnosti koju su u funkciji
unaprjeđenja zdravlja i psiho- fizičkih sposobnosti građana; učestvuje u obezbjeđivanju uslova za
sprovodnje vannastavnih sportskih aktivnosti, pomaže i podstiče sportska društva stvaranjem
organizacionih, prostornih i drugih uslova za rad; vodi evidenciju sportskih organizacija,
vrhunskih i perspektivnih sportista, stručnih kadrova u sportu i sportskih objekata.
- poslove obezbjeđivanja uslova i unapređenje djelatnosti zdravstvene zaštite, socijalne i
dječije zaštite, primjene propisa i drugih akata iz oblasti socijalne i dječije zaštite, kućna njega i
pomoć starim i invalidnim licima, staranje o ostvarivanju njihovih prava iz ove oblasti, vođenje
postupka za rješavanje stambenih pitanja lica u stanju socijalne potrebe, vodi postupak za
ostvarivanje prava na jednokratne novčane pomoći, stara se o ostvarivanju dječije zaštite koja se
odnosi na odmor i rekreaciju, smještaj i ishr anu djece i drugim dodatnim oblicima dječije zaštite
koje propiše Opština; prati i učestvuje u obezbjeđivanju uslova za ostvarivanje i unapređenje
primarne zdravstvene zaštite iniciranjem, predlaganjem i planiranjem mjera u ovoj oblasti, a koje
su od neposrednog interesa za lokalno stanovništvo;
- vrši upravni nadzor i poslove u vezi sa ostvarivanjem prava osnivača prema javnim
službama u ovim oblastima; daje mišljenje, priprema prijedlog akta o davanju saglasnosti na
statut, program rada, izvještaj o radu i izvještaj o finansijskom poslovanju javnih službi iz ovih
oblasti čiji je osnivač Opština; daje mišljenje i prijedlog mjera u vezi sa informativnim i drugim
materijalima javnih službi iz ovih oblasti koji se dostavlja Skupštini i predsjedniku Opštine;
- rješava o priznavanju prava iz oblasti boračko - invalidske zaštite i zaštite civilnih invalida
rata, vodi evideniciju o broju korisnika i vrsti tih prava;
- vrši poslove u vezi zbrinjavanja raseljenih i izbjeglih lica i održava vezu sa Zavodom za
zbrinjavan je izbjeglih lica Vlade Crne Gore;
- organizuje poslove koji se odnose na prevenciju bolesti zavisnosti i poslove politike za
mlade na nivou kancelarije u okviru Sekretarijata;
- obavlja saradnju sa NVO iz djelokruga svoga rada;
- vrši poslove u vezi slobodnog pristupa informacijama iz djelokruga ovog Sekretarijata;
- pripremu informativnih i drugih stručnih materijale za Skupštinu i predsjednika Opštine;
- izradu predloga pravilnika o unutrašnjoj sistematizaciji i organizaciji sekretarijata;
odlučivanje o izboru, raspoređivanju i drugim poslovima iz oblasti zasnivanja i prestanka radnog
odnosa službenika i namještenika u Sekretarijatu; odlučivanje o kojeficijentu; odlučivanje o
pokretanju internog i javnog oglasa radi popune radnih mjesta; ocijenjivanje ra da i rezultata rada
službenika i namještenika u Sekretarijatu; planiranje i odlučivanje o stručnom osposobljavanju i
usavršavanju službenika i namještenika, kao i posebnom stručnom usavršavanju i ugovoranju u
vezi sa istim, u toku radnog odnosa zaposlenog; vršenje nadzora i kontrole rada službenika i
namještenika u Sekretarijatu, podnošenje inicijative za sprovođenje disciplinskog postupka i
donošenje odluke o diciplinskoj mjeri, kao i vršenje drugih disciplinskih ovlašćenja predviđenih
zakonom; vršenja nad zora i kontrole pravilnog korišćenja imovine i sredstava za rad u skladu sa
zakonom i posebnim opštinskim propisima;
- obezbijeđenje učešća javnosti u donošenju akata od zajedničkog interesa i ostalim aktima i
aktivnostima u skladu sa zakonskim i opštinskim propisima;
- objavljivanje na zvaničnoj internet prezentaciji Opštine akata u skladu zakonom i
opštinskim propisima iz svog djelokruga rada;
- organizaciju i vršenje stručnih i administrativno- tehničkih poslova za potrebe komisija i
radnih tijela imenov anih za obavljanje aktivnosti iz nadležnosti Opštine u ovoj oblasti;
- poslove obrade standardnih obrazaca, pripreme plana i izvještavanja u vezi sa
sprovođenjem postupka javnih nabavki iz dijelokruga Sekretarijata; poslove na realizaciji
usvojenih akcionih planova i strategija razvoja; poslove pripreme faktura i izvještavanja prema
trezoru na propisanim obrascima; poslove pribavljanja dokumentacije po službenoj dužnosti za
potrebe efikasnog i efektivnog postupanja po predmetu klijenta u skladu sa propisima ; saradnju sa
državnim organima i drugim pravnim licima u okviru djelokruga svog rada; vršenje drugih
poslova iz nadležnosti Opštine u ovim oblastima.